BEKAS PASTOR MEMELUK ISLAM

Posted: Disember 24, 2009 in Agama-Agama Dunia

Assalamualaikum wbt, semoga saudara serta saudari terus diberi kekuatan iman dan terus saling sayang menyayangi sesama insan. kali ini saya nak kongsikan kisah Pastor Yohanes yang memeluk Islam. Beliau berasal dari Kota Belud, Sabah. Sila ikuti video ini sebaik-baiknya.

By, Penghibur

Komen-komen
  1. jefri berkata:

    mana video nya penghibur?

  2. Penghibur berkata:

    @Jefri

    saya mohon maaf kalau saudara Jefri tak dapat lihat video di atas. saya juga agak keliru, sebab saya tengok video tu ok, lancar.

    Saya tgk kat opis pun ok juga, apa pun sy akan periksa dulu yerrr. Mungkin masalah teknikal ni.

    Awak ni Jefri mana yerr? Adakah awak ni Jeff@Pace ?

    By, Penghibur

  3. jefri berkata:

    im not pace “penghibur”.. i’m jef slipknot… ok dpt dah tgk video ni… td x kuar langsung…

  4. Fitri berkata:

    Saya tidak bisa lihat videonya. Bisa bantu?

  5. CosmicBoy berkata:

    @ Fitri,

    Udahlah, jangan diladeni org spt Penghibur itu…soalnya itulah otak muslim garis keras…otak unta…mau ditunggangi org, ngga bisa pikir sendiri.

  6. Penghibur berkata:

    @CosmicBoy

    Percayalah CosmicBoy, dengan sikap anda, sangat jelas yang mana PENGHUNI SYURGA dan yang mana PENGHUNI NERAKA.

    By, Penghibur

  7. asya berkata:

    assalam..
    masyaALLAH…sungguh hidayah itu milik ALLAH…DIA memberi hidayahNYA pada sesiapa yang dikehendakiNYA..bila tengok video ni, terase amat2 kerdillah diri ini apabila seseorang yang tak dilahirkan daripada keluarga islam menjadi pendakwah yang sangat hebat sedangkan saya ini banyak sangat kelemahan iman dalam diri ini…

    YA ALLAH, Tuhan yang membolak-balikkan hati dan jiwa, janganlah ENGKAU pesongkan hati kami setelah ENGKAU memberi hidayah kepada kami….

  8. Penghibur berkata:

    @asya

    Alhamdulillah kerana sememangnya hidayah milik Allah swt. Sebagai tambahan saya ingin memaklumkan bahawa kita menerima mana-mana individu yang ingin kembali kepada FITRAH iaitu ISLAM. Namun dalam ceramah Ustaz Farhan ni, setelah saya mengikuti program ceramah dari Pegawai Dakwah MACMA (Persatuan islam Cina Malaysia) juga pegawai yang bertanggungjawab dalam pembangunan akidah di PERKIM, Ampang mereka menjelaskan ada kecelaruan dalam hujah Ustaz Farham berkenaan pegangan Kristian yang dianutinya SEBELUM BELIAU KEMBALI KEPADA ISLAM.

    Perlu kita faham bahawa Khatolik Rom dan Protestant mempunyai pegangan berbeza, namun Ustaz farhan menjelaskan berkenaan Ajaran Kristian dalam keadaan bercampur baur, maka ini tertolak. Atas dasar kesedaran Ilmu Pengetahuan dan Islam sangat mementingkan berkata benar dengan Izin Mufti, maka semua siri dakwah ustaz farhan sama ada rakaman mahupun buku-buku yang ditulis beliau telah dibantah dan dibetulkan semula oleh 2 orang Pendakwah Islam yang mempunyai kemahiran dan ilmu pengetahuan dalam bidang ini iaitu Bro.Lim Jooi Soon (MACMA, PERKIM) dan Bro. Mohd Amin Yaacob (PERKIM).

    Semoga kita umat Islam lebih berhati-hati, dalam kita menerima hidayah Allah, maka kita WAJIB menjaga etika dalam berkata-kata iaitu kebenaran dan fakta kebenaran dan kita sentiasa menyatakan suatu yang hak dan semestinya yang HAK itu lebih utama. Semoga Allah swt mengampuni dosa saya kerana menyiarkan video ini, namun PERKARA UTMA atau OBJEKTIF utama saya menyiarkan video Ustaz Farhan adalah ingin menyatakan kepada umat Kristian bahawa Islam adalah untuk semua insan dan setiap insan berhak untuk memiliki Iman dalam Islam kerana PAKEJ ISLAM adalah PAKEJ dari Allah swt.

    Semoga Allah swt merahmati dimana jua kita berada. amin.

    By, Penghibur

  9. fikir fikir kanlah berkata:

    mata duitan,darjat,pangkat begitulah..tentu suda di sogokkan apa2an dr hasil bumi sabah bakas pastor tue.tak heran langsung pn sapa2 yg pe msuk agama pak arab ne.teringat gw kisa2 pengislaman org2 tmpatan sabah sejak dr dahulu,sampai2 segala bantuan kain2 ,makanan,di janjikan kerja di pemerinta mala ada di bagi sebidang tanah lg utk siapa2 org kampung yg ingin sangat masuk neraka laknat arab ne.nasib baik org yg mc tegu dgn kristian ne baik2.hnya dpt lihat aja pemberian kpd org palui2 ne …hehe

  10. Penghibur berkata:

    @ fikir-fikirkanlah

    Salam saudara, terima kasih kerana berkunjung disini. Adakah kamu seorang Kristian? Jika begitu, bukankah ajaran Kristian mengajar umatnya untuk menjaga akhlak dan etika…kita boleh berbicara dengan baik disini tanpa perlu menghina sesiapa pun. InsyaAllah..Saya selaku pemilik blog mengharapkan supaya kita berbicara dengan harmoni dan terhormat.

    By, Putera Azmi (Penghibur)

  11. medical berkata:

    I blog often and I really appreciate your content. The article
    has really peaked my interest. I am going to bookmark your website and keep checking for new information about once a week.

    I subscribed to your Feed as well.

  12. nyc hobbies berkata:

    Thanks in favor of sharing such a nice opinion, paragraph is nice, thats why i have
    read it entirely

  13. strain injury berkata:

    Everyone loves it when individuals get together and share
    thoughts.

    Great blog, continue the good
    work!

  14. Luigi Fulk berkata:

    Good blog! I really love how it is simple on my eyes and the data are well written. I am wondering how I could be notified whenever a new post has been made. I’ve subscribed to your feed which must do the trick! Have a great day!

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s